There is no active top menu.

Welke ervaren (technische) accountmanager wil de overstap maken naar de warmte van een familiebedrijf??

Account manager technische groothandel (regio Zuid- West Nederland)

19-12-2024
Bergen op Zoom
Sales / Commercieel
van € 4000 tot € 4500

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor het beheren en verder uitbouwen van bestaande relaties. Daarnaast ligt de focus op het genereren van nieuwe business door acquisitie van nieuwe klanten in de regio Zeeland, Zuid-Holland en West-Brabant.
Je begrijpt de behoeften van de klanten, adviseert over product-oplossingen en werkt nauw samen met collega’s binnen de organisatie om klantvragen en kansen efficiënt af te handelen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Onderhouden en uitbreiden van bestaande klantrelaties, zorgen voor klanttevredenheid en het verhogen van klantloyaliteit.
  • Actief benaderen van potentiële klanten en nieuwe markten aanboren.
  • Klanten adviseren over technische producten en oplossingen, en hen ondersteunen bij het kiezen van de juiste materialen en apparatuur.
  • Bijhouden van marktontwikkelingen, klantbehoeften en concurrentie, en deze inzichten gebruiken om nieuwe commerciële kansen te signaleren.
  • Bijhouden van verkoopresultaten, klantinformatie en marktgegevens in het CRM-systeem, en periodieke rapportages aan het management verstrekken.
  • Samenwerken met collega’s van de binnendienst, inkoop en logistiek om ervoor te zorgen dat bestellingen tijdig en correct worden geleverd.

 

Functie-eisen:

  • Minimaal een afgeronde technische of commerciële MBO- of HBO-opleiding.
  • Ervaring als accountmanager, bij voorkeur binnen de (installatie-)techniek
  • Technische affiniteit en productkennis binnen sectoren zoals elektrotechniek, werktuigbouwkunde of industriële automatisering is een pre.
  • Sterke commerciële en communicatieve vaardigheden.
  • Proactieve en klantgerichte instelling met overtuigingskracht en doorzettingsvermogen.
  • In staat om zelfstandig te werken, maar ook goed in teamverband.
  • Goede beheersing van de Nederlandse, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Ervaring met CRM-systemen en MS Office (Word, Excel, Outlook).

Wat biedt men?

  • Een prettige, sociale en gemoedelijke werksfeer binnen een familiebedrijf
  • Veel vrijheid en afwisseling in je werk
  • Mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen.
  • Auto, laptop en telefoon van de zaak
  • Een salaris wat past bij de functie (afhankelijk van kennis, ervaring en netwerk +/- €4000 – €4500)

Mocht je interesse hebben in deze vacature, maar moeilijk in de gelegenheid zijn om tijdens kantoortijden een gesprek te hebben? Neem gerust contact op met ons, wij gaan graag het gesprek aan buiten kantoortijden.

 

Olaf de Kok
Olaf de Kok
Contact toevoegen
Olaf de Kok
06 158 680 95
Bob den Dekker
Contact toevoegen
Bob den Dekker
06 158 680 96

    Reageer op deze vacature

    Curriculum vitae

    ×